Často kladené otázky
Co je v České Krypto zpoplatněno?
Zdarma je:- vklad prostředků (CZK, EUR, USD, kryptoměny)
- nákup a prodej kryptoměny
- výběr prostředků v CZK a EUR
- výběr kryptoměn (tento poplatek plyne z transakčních nákladů na světových kryptoburzách a České Krypto je nemůže ovlivnit)
Podrobnosti naleznete na stránce Poplatky a limity.
V kterou dobu mohu nakupovat nebo prodávat kryptoměnu?
Nakupovat i prodávat můžete kdykoliv, tj. v režimu 24/7 včetně víkendů a svátků.
Jak nakoupím nebo prodám kryptoměnu?
Po přihlášení do klientského účtu, přejděte do sekce Nákup a Prodej. Zde jsou zobrazeny aktuální kurzy kryptoměn. Na konci každého řádku nebo pokud používáte zařízení s menším displejem, tak po rozkliknutí kryptoměny se nachází tlačítka Nakoupit a Prodat, stisknutím tlačítka budete přesměrovány na obrazovku, kde je možné zadat objednávku k obchodu.
Existují minimální limity pro obchodování. Tyto limity jsou pohyblivé, protože jsou odvozeny od aktuální ceny bitcoinu. Nejnižší limit je pro obchodování s bitcoinem a bývá cca 300 Kč.
Kdy a proč musím provést ověření účtu?
Pokud na klientský účet v CoinBank vložíte méně než 25 000 Kč nebo ekvivalent v jiné měně včetně virtuálních (v součtu vkladů od založení účtu), tak není nutné Váš účet ověřit. S vloženými prostředky můžete obchodovat bez omezení.
Pokud vložíte prostředky v hodnotě vyšší než je ekvivalent 25 000 Kč, tak je potřeba dokončit základní ověření účtu (Úroveň 1). Bez ověření Vám jinak systém nedovolí provést další nákup nebo prodej kryptoměn. K tomuto ověření je nutné nahrání kopií dvou dokladů totožnosti a vyplnit dotazník. Jako první (hlavní) doklad je možné použít občanský průkaz nebo průkaz povolení k pobytu. Jako druhý (vedlejší) doklad je možné nahrát řidičský průkaz, cestovní pas nebo kartičku zdravotní pojišťovny. Nakonec je nutné poslat ještě ověřovací platbu z bankovního účtu vedeném na jméno klienta. Tuto platbu musí doprovázet zpráva pro příjemce ve znění: “Ověření CoinBank.cz jméno příjmení”. Z tohoto důvodu je nedostačující vklad provedený v minulosti, vkladové platby totiž doprovází jiná zpráva pro příjemce.
Pokud vložíte prostředky v hodnotě vyšší než je ekvivalent 375 000 Kč za 30 dní nebo 1 000 000 Kč od založení účtu, tak je nutné dokončit vyšší úroveň ověření (Úroveň 2), kdy je třeba podložit Vaše tvrzení o zdroji finančních prostředků poskytnutím nějakého dokumentu tj. nestačí již pouze ústní nebo písemné prohlášení tvrzené klientem. Systém Vás na nutnost tohoto ověření upozorní a nedovolí provést další nákup nebo prodej kryptoměn. Dokončení tohoto ověření může trvat déle a neradi své klienty blokujeme v obchodování. Pokud budete na provedení obchodu spěchat, tak nás neváhejte kontaktovat např. SMS zprávou (tel. č.: +420 725 393 497) a obchodování přechodně povolíme. Počítejte však prosím s tím, že v tomto případě Vám budeme blokovat výběry z klientského účtu, než bude ověření na úroveň 2 dokončeno.
Je nám líto, že Vás tímto musíme obtěžovat, jsme však povinnou osobou dle 253/2008 Sb, O některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Tento zákon stanovuje podmínky, kdy jsme povinni provést identifikaci a kontrolu svého klienta.
Jsou mnou poskytnuté osobní údaje v bezpečí?
Ano. Osobní informace jsou uchovávány a je s nimi nakládáno v souladu se zákonem č.110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a příslušných nařízeních Evropské unie. Přístup k nim má pouze několik osob, které provádějí ověření účtu. Kopie osobních dokladů jsou bezpečně uloženy na našem serveru v Microsoft Azure pod hladinou moře.
Proč je u nějaké měny rozdíl mezi nákupem a prodejem malý a u jiné větší?
Rozdíl kurzu mezi nákupem a prodejem nebo-li spread je odvozen od likvidity konkrétní kryptoměny na burze. Čím je s kryptoměnou na kryptoburze méně obchodováno, tím je spread u této kryptoměny větší. Tento rozdíl tedy neurčuje České Krypto, ale je určen pomocí algoritmu, který nejvíce ovlivňuje likvidita kryptoměny.
Jak mám postupovat, když chci nakoupit nebo prodat kryptoměnu, kterou nemáte v nabídce?
Nabídku kryptoměn postupně rozšiřujeme. Pokud máte zájem o nákup či prodej titulu, který nám v nabídce chybí, kontaktujte nás na našem e-mailu podpora@coinbank.cz. Poptávané měny zařadíme dříve do naší nabídky.
Mohu na svůj klientský účet vložit peníze (CZK, EUR, USD) jiným způsobem než převodem z bankovního účtu?
Bohužel ne. Jediný způsob jak vložit peníze na klientský účet České Krypto je převod prostředků bezhotovostním bankovním převodem. Není možné vkládat peníze v hotovosti, ani prostřednictvím debetní/kreditní karty. Ke vkladům je možné použít i Revolut Bank.
Poslal(a) jsem Vám peníze a uvedl(a) jsem špatně variabilní symbol nebo zprávu pro příjemce. Co mám dělat? Připíšete mi částku na klientský účet?
Zpráva pro příjemce ve tvaru [mezinárodní zkratka vkládané měny] [identifikační kód klientského účtu] České Krypto.cz, je povinná náležitost platby pro vklad finančních prostředků na klientský účet v České Krypto. Pokud ji neuvedete nebo uvedete chybně, tak bohužel nemůžeme platbu z bezpečnostních a provozních důvodů připsat, naopak variabilní symbol není třeba uvádět.
Všechny příchozí platby, které nebyly vloženy na klientský účet v České Krypto, vracíme zpět na bankovní účet, ze kterého nám platba přišla. Vy máte opět možnost, poslat ji znovu se správnými údaji. Tyto platby jsou odesílány několikrát denně okamžitým typem platby.
Jaké měny si mohu do České Krypto vložit a jaké vybrat?
CZK, EUR, USD a všechny kryptoměny, které jsou v naší nabídce.
Mohu mít kryptoměnu u České Krypto uloženou i dlouhodobě? I několik let?
Ano. Kryptoměnu můžete mít u České Krypto uloženou, jak dlouho potřebujete, a po několika letech ji prodat a nebo si převést do své peněženky. Vedení účtu v České Krypto je bez poplatku a není časově omezeno.
Proč máte v obchodních podmínkách, že doporučujete převést kryptoměny do vlastních peněženek?
Vaše kryptoměna je u České Krypto v bezpečí, ale u kryptoměn je obecně doporučováno mít je uloženy v peněžence, ke které máte přístup pouze Vy. Pokud ji necháte v České Krypto, tak nakoupená kryptoměna zůstává na mezinárodních trzích.
Jak si mohu převést kryptoměnu z České Krypto do své vlastní peněženky?
V sekci Vklady a výběry jsou uvedeny všechny kryptoměny, které máme v nabídce. Vaše kryptoměny jsou uvedeny na začátku této tabulky a mají aktivní červené tlačítko Vybrat. Po jeho stisknutí zadejte množství kryptoměny a adresu peněženky, kam budete kryptoměnu posílat a dejte pokračovat. Bude Vám zobrazena výše poplatku za tuto transakci, pokud budete s výší poplatku souhlasit zadejte ANO - vybrat, v opačném případě dejte NE - zpět.
Jak mohu převést kryptoměnu ze své peněženky do České Krypto?
V sekci Vklady a výběry jsou uvedeny všechny kryptoměny, které máme v nabídce. V tabulce najděte kryptoměnu, kterou plánujete vložit. Po kliknutí na zelené tlačítko Vložit budete dle druhu vkládané kryptoměny dotázáni na přesné množství kryptoměny, které k nám budete převádět, případně na volbu sítě a poté dejte pokračovat. Bude Vám vygenerována depozitní adresa peněženky a u některých kryptoměn též TAG/MEMO, současně Vám přijde e-mail obsahující stejné informace. Adresu depozitní peněženky a TAG/MEMO (pokud byl vygenerován) použijete pro odeslání kryptoměny z vaší peněženky do České Krypto
Jak dlouho trvá uskutečnění vkladu prostředků na klientský účet v České Krypto?
Vklady CZK, EUR, USD jsou připsány na klientský účet ihned po připsání prostředků na náš bankovní účet, jedná se o automatizovaný proces. České Krypto má bankovní účty u Fio, Equa bank a Komerční banky. V případě zaslání prostředků ze stejné banky nebo okamžitým typem platby jsou finance zpravidla připsány do několika minut nebo okamžitě. V případě zaslání standardním typem platby a z jiné banky, trvá připsání obvykle jeden pracovní den.
Většina kryptoměn je připsána na účet v okamžiku, kdy se kryptoměna objeví v blockchainu s potřebným počtem potvrzení.
Několik málo kryptoměn jsou připisovány ručně operátorem a v takovém případě bude kryptoměna připsána na Váš účet několik hodin po zapsání do blockchainu.
Jak dlouho trvá uskutečnění výběru prostředků z České Krypto?
Výběry CZK, EUR, USD nejsou odeslány v momentě zadání pokynu k výběru, nejedná se o automatizovaný proces. Odchozí platby musí autorizovat operátor, který je autorizuje několikrát denně. V momentě odeslání z našeho bankovního účtu ve Fio bance obdržíte informativní e-mail, že platba byla odeslána.
Platby nejsou odesílány okamžitou platbou, peníze tedy budou na Vašem bankovním účtu nejpozději do dvou pracovních dnů. Ve většině případů však do konce následujícího pracovního dne. Doba trvání závisí na tom, u které banky máte vedený účet.
Výběry kryptoměn podléhají manuální kontrole, je to z bezpečnostních důvodů. Kryptoměny tedy nejsou odeslány v momentě zadání pokynu z Vaší strany. Operátor autorizuje výběry do cílových peněženek v pracovní době přibližně každé dvě hodiny. Mimo pracovní dobu jsou intervaly delší.
V momentě, kdy operátor zařadí Váš výběr kryptoměny do fronty výběrů, budete informován prvním emailem. Do 60 minut bude proces dokončen a přijde Vám druhý email.
U svého účtu jsem aktivoval dvoufázové ověření a telefon se mi rozbil (telefon jsem ztratil). Jak se mám teď přihlásit ke svému účtu?
Je potřeba provést individuální ověření. Kontaktujte nás prosím na podpora@coinbank.cz nebo volejte +420 725 393 497.
Poradí mi někdo, když něčemu nerozumím?
Ano, můžete zaslat dotaz e-mailem na podpora@coinbank.cz, případně využít naší telefonickou info linku na telefonním čísle 725 393 497.